Admission to doctoral studies
The following documents have to submit to fakultaet3+forschung(at)b-tu.de:
- Registration form
- Copies of certificates of academic degrees, i.e. copies of the certificates and transcripts of the acquired university degrees.
For applicants with a foreign university degree, the following also applies:
If the original of the certificates and transcripts of the degrees are not in German or English, a certified German or English translation is required.
- Curriculum vitae
- Declaration that the doctoral regulations are known
- Declaration that no doctoral projects are in progress at other universities, confirmation of discontinuation if applicable
- Declaration of knowledge of the principles of good scientific practice
- Declaration of enrolment for doctoral studies is planned
- optionally, a doctoral agreement to be concluded with the supervisor
Submission of applications for admission as a doctoral candidate is exclusively done electronically to fakultaet3+forschung(at)b-tu.de.
Further processing:
- The application documents and the admission requirements will check in the Dean's Office.
- The International Relations Office will check the admission requirements of foreign applicants.
- The Faculty Council decides on admission as a doctoral candidate at the next session (meeting dates with submission deadline). You will be informed by the Dean's Office after the session.
- The documents will send to the Student Services or to the International Relations Office (for foreign students) for enrolment as a doctoral student.
Please contact Dr.-Ing. Bettina Ketzmerick for any questions.
- Telephone: 0355 69 4217
- E-Mail: fakultaet3+forschung(at)b-tu.de
- Location: Central Campus, Teaching Building 3A, Room 311
Annahme zur Promotion
Folgende Unterlagen sind an fakultaet3+forschung(at)b-tu.de einzureichen:
- Erfassungsbogen
- Zeugniskopien von bisherigen akademische Abschlüssen, d.h. Kopien der Urkunden und Zeugnisse der bisher erworbenen Hochschulabschlüsse
Für Bewerbende mit ausländischem Hochschulabschluss gilt zusätzlich:
Sofern das Original der Urkunden und Zeugnisse der bisher erworbenen Hochschulabschlüsse nicht in Deutsch oder Englisch ausgestellt ist, wird zusätzlich eine beglaubigte deutsche oder englische Übersetzung benötigt.
- Lebenslauf
- Erklärung, dass die Promotionsordnung bekannt ist
- Erklärung, dass keine Promotionsvorhaben an anderen Hochschulen laufen, gegebenenfalls Bestätigung des Abbruchs
- Erklärung über die Kenntnis der Grundsätze guter wissenschaftlicher Praxis
- Erklärung, ob die Einschreibung zum Promotionsstudium geplant ist
- optional Promotionsvereinbarung, die mit der Betreuerin bzw. dem Betreuer abzuschließen ist
Einreichung von Anträgen auf Zulassung als Doktorandin bzw. Doktorand erfolgt ausschließlich elektronisch an fakultaet3+forschung(at)b-tu.de.
Weitere Bearbeitung:
- Die Antragsunterlagen sowie die Zulassungsvoraussetzungen werden im Dekanat geprüft.
- Für ausländische Bewerbende wird eine Prüfung der Zulassungsvoraussetzungen durch das International Relations Office vorgenommen.
- Der Fakultätsrat entscheidet in der nächstfolgenden Arbeitssitzung (Sitzungstermine mit Einreichungsfrist) über die Zulassung als Doktorandin bzw. Doktorand. Anschließend werden Sie durch das Dekanat schriftlich über die Entscheidung informiert.
- Für die Einschreibung als Promotionsstudierende werden die Unterlagen an den Studierendenservice bzw. bei ausländischen Studierenden an das International Relations Office übergeben.
Bei Ihren Fragen wenden Sie sich bitte an Dr.-Ing. Bettina Ketzmerick.
- Telefon: 0355 69 4217
- E-Mail: fakultaet3+forschung(at)b-tu.de
- Ort: Zentralcampus, Lehrgebäude 3A, Raum 311