Publikationen

Monographien

Aufsätze (Auswahl)

  • ‘A far higher power’: Gedanken zu ideengeschichtlichen Vorgängermodellen der pitch-class set theory, in: Dutch Journal of Music Theory, 15/3 (2010), S. 190–210.
  • Die Pitch-class set theory. Erkenntnis durch Abstraktion, in: F. Diergarten (Hg.): Musikalische Analyse. Begriffe, Geschichten, Methoden, = Grundlagen der Musik, Bd. 8, Laaber 2014, S. 219–236.
  • Powrót do Elsnera. Od Śląska do Europy, in: A. Granat-Janki (Hg.): Tradycje Śląskiej Kultury Muzycznej XIV, Bd. II, Wrocław 2017, S. 181–191.
  • Fantasies or Caprices. Adolph Bernhard Marx’ Influence on the Instrumental Style of Felix Mendelssohn Bartholdy, in: K. Stępień-Kutera (Hg.): The Lyric and the Vocal Element in Instrumental Music of the Nineteenth Century, Warszawa 2017, S. 125–135.
  • “Organized Post-Tonality” and its Aural Perception. The Interaction of Primary and Composite Segments in Schoenberg’s Piano Piece op. 23, no. 2, in: Principles of Music Composing XVIII: Links between Audiation and Composing, Vilnius 2019, S. 137–143.
  • Adolph Friedrich Hesse Going West. Influences of the Theoretical School of Johann Christian Heinrich Rinck and Beyond, in: A. Granat-Janki (Hg.): Tradycje Ślaskiej Muzycznej XV, Wrocław 2020, S. 129‒146, online: https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/150729/edition/108040/content. 
  • ‘With Regard to the Now Prevailing Taste in Music’: The Music Theoritcal Work of Johann Gottfried Vierling (1750–1813), in: L. Ticli (Hg.): Figured Bass Accompaniment in Europe, = Musica Incarnata, Bd. 2, Turnhout 2024, S. 281–299.

Lexikonartikel

  • Cembalo, Globokar, Nielsen, Polen, Rimskij-Korsakov, Russland, Schönberg, Szymanowski, Tarnopolskij und Webern, in: C. Wünsch, G. Schröder u.a. (Hg.): Lexikon der Orchestermusik, Lilienthal 2021.