Dr.-Ing. Majid Asli

Habilitand
 

Lehrgebäude 3A, Raum 231
T +49 (0) 355 69 3386
F +49 (0) 355 69 2771
asli@b-tu.de

Sprechzeiten

Jeden Werktag 10:00-12:00 oder nach Vereinbarung

Aufgaben am Lehrstuhl
  • Entwicklung des Internationalen Masterstudiengangs „Hybrid-Electric Propulsion Technology“
  • Unterstützung der Lehrtätigkeit am Lehrstuhl
  • Vorbereitung von Forschungsanträgen
Forschung
  • Wärmemanagement in hybridelektrische Antriebssysteme
  • Wasserstoffbetriebene Druckverstärkungsverbrennung
  • Turbomaschinen
  • Innovative Gasturbinenzyklen
Veröffentlichungen

Ausgewählte Publikationen:

▪ M. Asli, P. Stathopoulos “An optimization methodology for turbines driven by pulsed detonation combustors”, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, November 2022; 144(11): 111004.

▪ R. Klopsch, N. Garan, M. Bohon, E. Bach, M. Asli, and P. Stathopoulos “2D Euler modeling of rotating detonation combustion in preparation for turbomachinery matching”, in AIAA 2022-0836. AIAA SCITECH Forum, 2022.

▪ M. Asli, N. Garan, N. Neumann, P. Stathopoulos “A robust one-dimensional approach for the performance evaluation of turbines driven by pulsed detonation combustion”, Journal of Energy Conversion and Management, 2021,248,114784.

▪ N. Neumann, M. Asli, N. Garan, D. Peitsch, P. Stathopoulos “A fast approach for unsteady compressor performance simulation under boundary condition caused by pressure gain combustion”, Journal of Applied Thermal Engineering, (2021),117223.

▪ M. Asli, P. Stathopoulos, C. O. Paschereit, “Aerodynamic investigation of guide vane configurations downstream a rotating detonation combustor”, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, 2021, 143(6): 061011.

▪ M. Asli, P. Stathopoulos, C. O. Paschereit, “Effect of Blade Setting Angle on Damping Role of Turbine Guide Vanes Downstream an RDC” in International Gas Turbine Society (IGTC2019) Tokyo, Japan, 2019.

▪ M. Asli, A. M. Tousi, “Performance analysis of axial flow compressor and part load consideration in a gas turbine application”, Journal of Thermal Science & Technology, Vol. 8 No.3, pp. 476-487.

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Werdegang

Seit 2022
Habilitand am Lehrstuhl Flug- Triebwerksdesign,
Prof. Dr.-Ing. K. Höschler, Institut für Verkehrstechnik,
Brandenburgische Technische Universität Cottbus-Senftenberg

Dr.-Ing. in Maschinenbau, Fachgebiet Experimentelle Strömungsmechanik,
Technische Universität Berlin
Dissertationsthema: Turbine design development for pressure gain combustion engines

M.Sc., Amirkabir University of Technology
Thema der Masterarbeit: Part load remedies in a variable geometry multistage axial flow compressor

B.Sc., Amirkabir University of Technology
Thema der Bachelormarbeit: Sensitivity analysis of a centrifugal flow compressor using a linearization method