Vorträge

Dost, Florian (EMAC, 2016)

Empirically Confirming the Bidirectional Link Between Advertising and Aggregate Consumption with a Nonlinear Causality Test

Rese, Pantano, Baier

Rese, Alexandra; Pantano, Eleonora, Baier, Daniel: The Role of Cultural Dimensions in the Acceptance of of Augmented Reality in Retailing. European…

Baier, Rese, Schreiber 2015

Baier, Daniel; Rese, Alexandra; Schreiber, Stefanie: Measuring the Acceptance of New Technolo-gies in Marketing: Surveys vs. Online Reviews. European…

Löffler, Baier Eirass 2015

Löffler, Stephanie; Baier, Daniel: Using the Service Profit Chain to Establish the Relationships between Loyalty, Satisfaction and Productivity at…

Rese, Pantano, Baier Eirass 2015

Rese, Alexandra; Pantano, Elonora; Baier, Daniel: Cross Cultural Analysis of the Acceptance of Technology-Based Innovations at the Point of Sale: The…

Schreiber, Rese, Baier Eirass 2015

Schreiber, Stefanie; Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Exploring Augmented Reality Applications in Mobile Retailing: The Influence of Technology…

Baier et al. 2013: GPSDAA Dresden

Baier, Daniel; Pełka, Marcin; Rybicka, Aneta; Schreiber, Stefanie: Ratings-Based Versus Choice-Based Conjoint Models in Predicting Choices, 3rd…

Saenn, Baier, Rese 2013

Sänn, Alexander; Baier, Daniel; Rese, Alexandra: The Presumer Effect: Implementing the Customer’s Voice to Radical New Product Development for…

Rese; Baier (2011, TIE)

Rese, Alexandra; Baier Daniel: Networks of Promotors as Success Factor for Radical Innovation: Theoretical Considerations and Empirical Findings, TIE…

Rese, Baier (2011, InnoCo)

Rese, Alexandra; Baier Daniel: Innovation Communities als Erfolgsfaktor: Ergebnisse einer Befragung von Innovationsnetzwerken, Abschlusskonferenz des…

Rese, Baier (G-Forum2010)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Modelling Antecedents and Consequences of Cooperative Learning in Business Planning Courses. 14th Annual…

Rese; Sand; Baier (QMOD2010)

Rese, Alexandra; Sand, Nicolai; Baier, Daniel: Innovation Communities: Investigating Innovation Networks at the Interpersonal Level. 13th QMOD…

Rese; Sand; Baier (2010, PDMA)

Rese, Alexandra; Sand, Nicolai; Baier, Daniel: Group identity and group interaction in innovation networks, 17th International Product Development…

Rese, Baier (G-Forum, Leipzig)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Der Einfluss von Maßnahmen zur Vermittlung von Gründungswissen auf Kompetenzen und Gründungsbereitschaft von…

Rese, Bäsler, Baier (2009, QMOD)

Rese, Alexandra; Bäsler, Maurice; Baier, Daniel: Comparing Team Conflict, Information Satisfaction, and Team Performance with Respect to the Use of…

Rese, Baier (2009, EIRASS)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Smart Homes with Assisting Services and Technologies - The Wishes and Needs of Elderly People. 16th International…

Sand, Rese (2009, EIM)

Sand, Nicolai; Rese, Alexandra: Promotor Networks in Radical and Incremental Innovation Projects: Constellations, Success Factors and Interactions.…

Rese, Baier (2009, EIM)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Assessing the Effect of Students' Entrepreneurial and Cooperation Competencies on Team Cooperation, Team Satisfaction,…

Rese, Sand, Baier (2009, IPDM)

Rese, Alexandra; Sand, Nicolai; Baier, Daniel: Relevance and Contribution of Promotor Networks in Cross-Company Innovation Projects: An Empirical…

Rese, Baier (2009, IPDM)

Rese, Alexandra; Baier, Daniel: Success Factors for Innovation Management in Networks of Small and Medium Enterprises. 16th International Product…

Rese, Baier (2008, PDMA Hamburg)

Rese, Alexandra, Bäsler Maurice & Daniel Baier:  Evaluating the Effects of Method-Based Tools on Team Decision Making and Team Performance. 15th…

Bäsler, Rese, Woll (2008, GQW)

Bäsler, Maurice; Rese, Alexandra & Ralf Woll (2008): Methodenbasierte Kommunikation zur Konfliktbewältigung in Entscheidungsgruppen der…

Baier, Rese (2007, EXIST)

Baier, Daniel & Alexandra Rese: Entwicklung einer Gründungs- und Teamkompetenzwerkstatt für fachheterogene Studien- und Gründungsteams. 15.…

Unsere Webseite verwendet Cookies. Diese haben zwei Funktionen: Zum einen sind sie erforderlich für die grundlegende Funktionalität unserer Website. Zum anderen können wir mit Hilfe der Cookies unsere Inhalte für Sie immer weiter verbessern. Hierzu werden pseudonymisierte Daten von Website-Besuchern gesammelt und ausgewertet. Das Einverständnis in die Verwendung der technisch nicht notwendigen Cookies können Sie jeder Zeit wiederrufen. Weitere Informationen erhalten Sie auf unseren Seiten zum Datenschutz.

Erforderlich

Diese Cookies werden für eine reibungslose Funktion unserer Website benötigt.

Statistik

Für den Zweck der Statistik betreiben wir die Plattform Matomo, auf der mittels pseudonymisierter Daten von Websitenutzern der Nutzerfluss analysiert und beurteilt werden kann. Dies gibt uns die Möglichkeit Websiteinhalte zu optimieren.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
_pk_id Wird verwendet, um ein paar Details über den Benutzer wie die eindeutige Besucher-ID zu speichern. 13 Monate HTML Matomo
_pk_ref Wird benutzt, um die Informationen der Herkunftswebsite des Benutzers zu speichern. 6 Monate HTML Matomo
_pk_ses Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo