Publikationen

Systematic Mechanism Reduction for Engine Applications

Autor(en)
Seidel, Lars, Klauer, Christian, Pasternak, Michal, Matrisciano, Andrea, Netzer, Corinna, Hilbig, Martin, Mauß, Fabian
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2015
Freie Schlagworte
Combustion, Mechanism Reduction
Quelle
5th International Workshop on Model Reduction in Reacting Flows, Lübbenau, 2015
URL
www.modelreduction.net
http://modelreduction.net/wp-content/uploads/2015/07/5th_IWMRRF_2015.pdf

Plug Flow Reactor Set-up evaluation with methane decomposition at mild conditions and overpressure

Autor(en)
Rodriguez Henriquez, Jose Juan, Seidel, Lars, Mauß, Fabian
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Abstract book, 7th European Combustion Meeting (ECM), Budapest, Hungary, March 30-April 2
ISBN
978-963-12-1257-0

An a priori thermodynamic data analysis based on chemical lumping method for the reduction of large and multi-component chemical kinetic mechanisms

Autor(en)
Matrisciano, Andrea, Seidel, Lars, Klauer, Christian, Mauß, Fabian, Lehtiniemi, Harry
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
5th Annual Internation Workshop on Model Reduction in Reaction Flows (IWMRRF) Lübbenau, 28.06-01.07.2015, proceedings

Modeling of Spray Combustion under Diesel Engine Conditions

Autor(en)
Lehtiniemi, Harry, Borg, Andreas, Mauß, Fabian
Herausgeber
Sens, Marc, Baar, Roland
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2015
Verlag
Berlin : Universitätsverlag der TU Berlin
Freie Schlagworte
Modeling of Spray Combustion
Quelle
Proceedings of the 2nd Conference on Engine Processes, July 2–3, 2015, Berlin, Germany, S. 217 - 249
ISBN
978-3-7983-2768-9

Diesel Engine Performance Mapping Using Stochastic Reactor Model

Autor(en)
Pasternak, Michal, Mauß, Fabian, Matrisciano, Andrea
Herausgeber
Sens, Marc, Baar, Roland
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2015
Verlag
Berlin : Tech. Univ., Universitätsverlag
Freie Schlagworte
Diesel Engine Performance Mapping
Quelle
Proceedings of the 2nd Conference on Engine Processes, July 2–3, 2015, Berlin, Germany, S. 217 - 232
ISBN
978-3-7983-2768-9

Aspects of 0D and 3D Modeling of Soot Formation for Diesel Engines

Autor(en)
Pasternak, Michal, Nakov, Galin, Mauß, Fabian, Lehtiniemi, Harry
Publikationsart
Wissenschaftlicher Zeitschriftenartikel referiert
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
Combustion Science and Technology, S. 1517 - 1535
Band/Jahrgang
186
Ausgabe/Heft
10-11
ISSN
1563-521X
0010-2202
DOI
https://doi.org/10.1080/00102202.2014.935213

Conditional Moment Closure with a Progress Variable Approach

Autor(en)
Lehtiniemi, Harry, Borg, Andreas, Mauß, Fabian
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2014
Verlag
Tokyo : JSME
Quelle
COMODIA 2012, proceedings of the Eighth International Conference on Modeling and Diagnostics for Advanced Engine Systems, July 23 - 26, 2012, Fukuoka, Japan, S. 548 - 553

CPU Efficient Modelling of Biomass Gasification Using a Stochastic Reactor Approach and Chemistry Guided Reduction

Autor(en)
Seidel, Lars, Perlman, Cathleen, Fröjd, Karin, Klaus, Anna-Katharina, Laska, Timothy, Jalving, J., Mauß, Fabian
Herausgeber
Seidel, Lars
Publikationsart
Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr
2014
Freie Schlagworte
Biomass
Quelle
22nd European Biomass Conference and Exhibition

CPU Efficient Modelling of Biomass Gasification Using a Stochastic Reactor Approach and Chemistry Guided Reduction

Autor(en)
Seidel, Lars, Perlman, Cathleen, Fröjd, Karin, Klaus, Anna-Katharina, Laska, Timothy, Jalving, T., Mauß, Fabian
Publikationsart
Bild (Poster)
Erscheinungsjahr
2014
Freie Schlagworte
CPU Efficient Modelling
URL
http://www.loge.se/pdf/poster_BiomassConferenceBCE2014.pdf

On the Performance of Biodiesel Blends – Experimental Data and Simulations Using a Stochastic Fuel Test Bench

Autor(en)
Matrisciano, Andrea, Pasternak, Michal, Wang, Xiaoxiao, Antoshkiv, Oleksiy, Mauß, Fabian, Berg, Peter
Publikationsart
Wissenschaftlicher Zeitschriftenartikel referiert
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
SAE Technical Papers, S. 1 - 8
Ausgabe/Heft
2014-01-1115
ISSN
0148-7191
0096-5170
DOI
https://doi.org/10.4271/2014-01-1115