Technische Mechanik und Fahrzeugdynamik Univ.-Prof. Dr.-Ing. habil. Hon. Prof. (NUST) Dieter Bestle

[1]   Bestle, D.: Analyse und Optimierung von Mehrkörpersystemen - Grundlagen und rechnergestützte Methoden. Berlin: Springer, 1994

[2]   Extra, S.; Hendler, M.; Bestle, D.; Flassig, P.: Verbesserte Vorauslegung des Kerntriebwerks mithilfe eines kaskadierten Optimierungsprozesses. Tagungsband Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt, DLRK2018-480163, 2018

[3]   Keskin, A.; Bestle, D.: Application of Multi-objective Optimization to Axial Compressor Preliminary Design. Aerospace Science and Technology 10 (2006) 581-589

[4]   Angersbach, A.; Bestle, D.: Automated Combustor Preliminary Design Using Tools of Different Fidelity. Proc. of ASME Turbo EXPO 2013, Copenhagen, 2013, GT2013-94411

[5]   Amtsfeld, P.; Lockan, M.; Bestle, D.; Meyer, M.: Accelerated 3D Aerodynamic Optimization of Gas Turbine Blades. Proc. of ASME Turbo EXPO, Düsseldorf, 2014, GT2014-25618

[6]   Bestle, D.; Flassig, P.M.; Dutta, A.K.: Robust Design of Compressor Blades in the Presence of Manufacturing Noise. In: M. Sen, G. Bois, M. Manna, T. Arts (Eds.): Proc. of 9th European Conf. on Turbomachinery, Istanbul, 2011, pp. 1303-1314.

[7]   Lockan, M.; Bestle, D.: A Concept for Collaborative Design and Distributed Optimisation. Proc. of 5th IC-SCCE Int. Conf. entitled From Scientific Computing to Computational Engineering, Athen, 2012

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